3.4. Ga zelf aan de slag met de WIA-Bloem
3. Duurzaamheidseducatie door de bril van een Whole Institution Approach (WIA)
3.4. Ga zelf aan de slag met de WIA-Bloem
We laten je nu zelf met de bloem aan de slag gaan.
Klik op elk bloemblad en krijg inspiratie hoe je elk domein kan inzetten om duurzaamheidseducatie te versterken. Je kan ook doorklikken naar concrete vragen die je helpen om samenwerking te zoeken binnen de verschillende domeinen. Zo kan je duurzaamheidseducatie versterken maar ook de transitie naar Duurzaam Hoger Onderwijs mee vooruit stuwen.
- Inleiding
-
Hoofdstuk 1
- 1.1. Wat is duurzaamheid voor jou?
- 1.2. Goed leven met respect voor de natuur
- 1.3. Een waaier aan denkkaders
- 1.4. Duurzaamheid – geen eenduidig verhaal
- 1.5. Duurzaamheid: begripsbepaling
- 1.6. Duurzaamheid– een tijdlijn
- 1.7. Complexe duurzaamheidsuitdagingen – enkele invalshoeken
- 1.8. Hoe sterk is je duurzaamheidsreflex in het dagelijkse leven?
- 1.9. Besluit: rol én impact van onderwijs?
-
Hoofdstuk 2
- 2.1. Duurzaamheid in een opleiding/opleidingsonderdeel
- 2.2. Onderwijzen OVER duurzaamheid
- 2.3. Onderwijzen VOOR duurzaamheid
- 2.4. Duurzaamheidscompetenties evalueren
- 2.5. Werken aan duurzaamheid op opleidingsniveau
- Hoofdstuk 3
- Bronnenlijst