1.4. Duurzaamheid – geen eenduidig verhaal
1. Duurzaamheid: kader en begripsafbakening
1.4. Duurzaamheid – geen eenduidig verhaal
Wat is duurzaamheid of wat zou het moeten zijn? Waar moet het naar toe? De visies daarover zijn heel talrijk én vaak ook conflicterend. Paragraaf 1.4.1. en paragraaf 1.4.2. gaan daar dieper op in.
Gezien deze complexiteit bestaat er geen definitief routeplan voor een duurzame samenleving van A tot Z. Om hiervoor een strategie te ontwikkelen, moeten we met elkaar in overleg gaan. Daarover leren we meer in de paragrafen 1.4.3. en 1.4.4.
- Inleiding
-
Hoofdstuk 1
- 1.1. Wat is duurzaamheid voor jou?
- 1.2. Goed leven met respect voor de natuur
- 1.3. Een waaier aan denkkaders
- 1.4. Duurzaamheid – geen eenduidig verhaal
- 1.5. Duurzaamheid: begripsbepaling
- 1.6. Duurzaamheid– een tijdlijn
- 1.7. Complexe duurzaamheidsuitdagingen – enkele invalshoeken
- 1.8. Hoe sterk is je duurzaamheidsreflex in het dagelijkse leven?
- 1.9. Besluit: rol én impact van onderwijs?
-
Hoofdstuk 2
- 2.1. Duurzaamheid in een opleiding/opleidingsonderdeel
- 2.2. Onderwijzen OVER duurzaamheid
- 2.3. Onderwijzen VOOR duurzaamheid
- 2.4. Duurzaamheidscompetenties evalueren
- 2.5. Werken aan duurzaamheid op opleidingsniveau
- Hoofdstuk 3
- Bronnenlijst